Shoptet je jednou z populárních e-commerce platforem, která umožňuje jednoduše vytvářet a spravovat online obchody. Vytvoření produktové karty na Shoptetu je základním krokem pro prodejce, kteří chtějí nabízet své produkty online. Následující článek vám ukáže, jak založit produktovou kartu na Shoptetu a co byste měli udělat, aby byla vaše produktová karta co nejefektivnější.
Krok 1: Přihlaste se do svého účtu Shoptet
Pokud ještě nemáte účet na Shoptetu, budete si muset nejprve vytvořit nový účet. Pokud již účet máte, přihlaste se.
Krok 2: Přejděte do sekce „Produkty“
Po přihlášení do vašeho účtu přejděte do sekce „Produkty“. Zde najdete možnost vytvořit novou produktovou kartu.
Krok 3: Vytvořte novou produktovou kartu
Klikněte na tlačítko „Přidat produkt“ nebo „Vytvořit nový produkt“. Následně budete muset vyplnit několik důležitých informací o vašem produktu:
- Název produktu: Zadejte název produktu tak, aby byl stručný, ale informativní.
- URL adresa: Do URL adresy napíšete název produktu, který je důležitý především pro SEO.
- Krátký popis produktu: Měl by být výstižný a obsahovat 1-2 věty.
- Podrobný popis produktu: Zde popište produkt co nejdetailněji. Uveďte jeho vlastnosti, využití a všechny důležité informace, které by mohly zajímat potenciální zákazníky.
- Fotografie: Následně nahrajete fotografie k danému produktu. Snažte se o vysokou kvalitu. Více informací o přidávání fotek najdete v článku Fotogalerie.
- Doplňující informace: V této kartě vyplníte značku (název výrobce), dodavatele produktu, záruku (délku záruční lhůty), druh produktu, stav položky, popis stavu (když je produkt označený jako bazarový), viditelnost produktu na e-shopu a interní poznámku (nezobrazuje se zákazníkům).
- Ceník: Najdete jej nahoře v záložce. Můžete zvolit, zda se jedná o produkt bez variant či s variantami.
- Cena: Jedná se o prodejní cenu produktu. Vyplnit můžete také cenu standardní a nákupní. Standardní cena by měla být vyšší než cena prodejní a na jejím základě je možné zobrazit procentuální slevu. Nákupní cena je pouze interní informací, která je pro zákazníky neviditelná. Vyplnit můžete také akční cenu, která se zobrazuje po vámi zvolené časové období místo prodejní ceny. U ceny můžete zvolit také DPH, měnu, marži, kód produktu, cenový koeficient nebo jednotku (kolik jednotek obsahuje balení).
- Sklad: Následně nastavíte skladové zásoby. Pokud chcete využít všech možností, které záložka „Sklad“ nabízí, doporučujeme aktivovat doplněk „Skladové hospodářství“.
- Logistika: V této záložce nastavíte parametry ohledně expedice produktu. Vyplníte šířku, výšku, délku balení a hmotnost produktu. Políčko „Objem“ se vyplní automaticky podle vašich zadaných hodnot. Na Shoptetu můžete také nastavit atypickou dopravu (netypická velikost či hmotnost produktu) a atypickou platbu (speciální způsob platby).
- Kategorie: V záložce „Kategorie“ můžete zjistit, v jaké kategorii se daný produkt nachází. Shoptet kategorie mají podobu přehledné stromové struktury.
- Parametry: Parametry Shoptet dělí na tři skupiny – popisné, pro filtrování a příplatkové. Popisné parametry jsou takové, které se zobrazují zákazníkům pro lepší představu o produktu. Parametry pro filtrování umožňují zákazníkům lepší hledání produktů na vašem e-shopu. Příplatkové parametry jsou takovým konfigurátorem produktu, který umožňuje zákazníkovi sestavit si produkt podle jeho potřeb.
- Související: Tato záložka slouží k tomu, abyste mohli přidávat věci, které souvisejí s daným produktem. Jednat se může také o jiné vaše produkty. Do záložky „Související“ můžete přidat i dárek nebo zálohy a doplňující produkty. Patří sem také různé soubory, například manuály nebo videa.
Shrnutí
Toto je základní postup, jak založit produktovou kartu na Shoptetu. Samozřejmě můžete přidávat další detaily a nastavení podle vašich potřeb. Důležité je mít kvalitní a přesné informace o vašem produktu, aby zákazníci měli jasno o tom, co od něj mohou očekávat. Pokud si se založením produktové karty nevíte rady, ráda s tím pomůžu.